Wednesday 22 May 2013

Goodies dan kain hantaran

Bimillah.

Kan? kan? kan? Terus update lagi. Hari ini mungkin blog akan bersinar sebab mungkin saya terlebih rajin untik mengilap 'beliau' dengan sekerap yang boleh. Tahniah kepada saya!


Ok. Sekarang mari kita bercerita mengenai goodies. Goodies saya beli kat Kota Bharu. Kat Pasar Siti Khadijah. Kat sini goodies dia suma murah-murah. Kita kena pandai survey. Dah survey maka dapatlah harga murah. Kawan yang suggest beli kat Pasar Siti Khadijah ni. Haruslah dia orang Kota Bharu kan. Tima kaseh Wani dan Zeera. Zeera ni kawen time cuti raya cina hari tu. So, dia macam berpengalaman sikit la kan. Wani ni kakak ipar Zeera. Keja kat tempat yang sama. Hoho. Kedai abang ni senang je nak jumpa. Dekat pintu No. 2. Kedai Syamsuria. Nanti kalau dah pergi kena tanya orang. Tapi memang senang nak jumpa.

By the way, goodies-goodies ni kalau beli kat Kota Bharu dekat dengan rumah. Senang la nak datang lagi kan. Memula pergi Incik beli goodies untuk majlis sebelah dia je. Beli ape ek? Mug kecik-kecik tu tak silap. Beli dalam 400pcs tak silap. Haha. Short term memory. LOL.  Saya dan kakak hanya tengok-tengok goodies yang patut kitorang beli nanti.

Kali kedua datang barulah kitorang decide untuk beli plaque (betul ke tak nama dia ni? Entahlah), bekas telur dan order bunga telur. Bunga telur takde lagi sebab saya nak kaler oren+dark grey kan. Terpaksa datang lagi dan amek bunga telur. Pergi dengan kereta abang makanya, penuh la satu kereta dengan goodies. Kesian anak buah duk kat belakang. Sempit sebab goodies je. - -“

Ni kat seat belakang :( 

Ni kat bonet belakang

Pastu pergi Jakel sebab kakakku nak tengok kain untuk family kitorang. Dengan tidak semena-mena orang Jakel tu bawak pergi kat bahagian lace *pengsan!. Dan dengan tidak semena-mena saya beli kain untuk hantaran! Hantaran dah settle untuk sebelah lelaki sebenarnya tapi hantaran saya still lagi tak cukup 1 kalau tak silap saya (Hoi tu pun tak ingat ke?). So saya just tambah lace dan kain untuk satu hantaran yang Incik sepatutnya bagi kat saya. Maka barang hantaran saya dah cukup! Yeayy! Jakel kan kat tempat lace-lace ni dia terus didatangi dengan pakej. So, saya beli kain saya+lace+kain Incik+sampin. Boleh buat untuk raya nanti. Hehe.

Ni kain hantaran sayeeww. Kain Incik colour dark purple.  

Ni kain untuk kakak nak pakai time akad nikah saya. Family pakai colour ni time akad nikah.

Untuk goodies nak bagi kat kawan-kawan saya beli botol kaca yang kecik tu. Beli dalam 200pcs kat Jalan Chow Kit. Nama kedai Vivian. Incik pun beli bekas hantaran beliau kat Chow Kit ni. Bekas hantaran ni kitorang decide nak beli yang ada stand tu. Senang sikit kan nanti. Bekas hantaran Incik beli 8pcs. RM10/pcs. Murah sebab kitorang tengok kat tempat lain semua macam more than RM10. Paling murah pun RM12 tak silap. Botol tu RM1.00/pcs. Ok la kan. Goodies yang lain pun dorang dapat plus botol-botol kecik skali dengan biskut warna-warni kat dalam. Jangan nak mintak lebih-lebih ok. Haha. Bekas letak gula-gula pun saya beli kat sini jugak.  Murah je RM140/1000pcs. Bekas gula-gula ni didatangi dengan warna kuning dan grey polka dot. Yeayy!

Ok. Hal-hal goodies dan hantaran dah settle. Alhamdulillah. Tata

Sincerely,
Si cantik manis disukai ramai.

No comments:

Post a Comment