Thursday 23 May 2013

'Dugaan' kecik je


Bismillah.

Cabaran penuh liku, lazimnya kan berlalu. *Lagu Cinta Di Akhir Garisan berkumandang.. Hari ni 15 May 2013, one of my friend/my bridesmaid sebenarnya cakap tak dapat datang! Ok. Terkilan. Speechless. Tak tahu tindakan apa patut dibuat. Lost. Saya berkawan dengan dia bukan nya sebulan dua. Dah masuk 7/8tahun. Sapa tak sedih kan? Belajar diploma sekali. Degree sekali. Duk sewa rumah diploma dan degree sama. Tup-tup tak dapat datang majlis? Sedih gila kot! Wah kau! Kemain lagi over. Tapi betul la. Mana nak cari instant-bridesmaid? Mana nak cari kain lagi? Mana nak cari tukang jahit less than 1week?  Mana? Mana? Mana? *gema.

Try call Mimi which is kawan UTeM and one of my bridesmaid jugak untuk  mintak pendapat. Mintak idea sebab lost kan tadi kan. So, kami telah sepakat nak lantik (wah lantik? Macam lantik pengawas kat sekolah kan) Siti Sabariah Bt Sabri sebagai my new bridesmaid *clap clap clap. Brilliant idea! Ting! Tapi (Kenapa mesti ada tapi? Kenapa?) bila ditanya kat Saba, beliau cakap macam tak sempat nak jahit bagai. Saba, positif Saba! Positif!. Dia nak tanya mak dia dulu katanya. Then dia cakap pos je dulu kain tu. Baiklah Saba. Aku pos nanti bila dah dapat kain. Wuu

Saya dengan Incik pergi cari kain kat area Jalan Tar tu lagi sekali pada 18 May 2013. Bayangkan lebih kurang dua minggu nak majlis baru nak pergi cari kain. Malam sebelum tu Incik dah pergi kedai Kamelia cari kain. Tapi takde! Esoknya saya pergi cari kat kedai lain tapi still takde. Last-last pergi kedai Kamelia untuk cuba nasib buat kali terakhir. Huu. Tragisnya cerita. Sekali pergi tunjuk gambar kain ada laaa!! Saya nak nangis kegembiraan dah tapi tak jadi sebab memikirkan masa depan negara. Tak boleh main nangis kat kedai orang macam tu je. Nak nangis pergi cari tempat yang ok sikit Ros! Dah la dulu dah nangis kat kedai ni. Sudah-sudah la tu. Abang kedai tu cakap ada orang hantar balik kain tu. Orang tu amek kain lain la maksudnya. Ya ALLAH! Rezeki kami. Alhamdulillah! Syukur sangat! Tapi lepas ni kalau sesapa bridesmaid saya yang tak jadi datang saya memang pasrah je. Saya dah tak kisah. Plan dah lama kalau tak jadi tu di luar kawalan kita la kan? ALLAH Maha Mengetahui. Takpe je. Syukur dengan apa yang ada dan moga majlis lancar. InsyaALLAH.  Tu je doa saya sekarang.  Saba pun dah cakap boleh hantar kain kat tukang jahit. Alhamdulillah.

Ok. Sekarang semua benda 90% (kot) dah settle. Kesian kakakku sama Umi. Banyak tolong hoii. Jasamu akan ku kenang sampai bila-bila. Tinggal barang-barang kenduri kat rumah + PA system dan DJ. Abang saya sibuk nak DJ bagai. Saya macam takde la kisah sangat ada DJ ke tak sebab kalau ikutkan nak pasang lagu je. Biar je anak buah yang tengok-tengok. Tapi dia kata ada DJ macam meriah sikit. Ada orang cakap-cakap. Haha. Dia ada bagi no. telefon 2 orang yang buat bisnes DJ ni. Tapi dua-dua tak available. So, nak buat macam mana. Terpaksa la guna PA System je. 

Ahad petang sebelum balik Shah Alam Incik belanja makan Pulut Mangga. Cari dari pagi kat Kg. Baru, petang baru dapat. Nama kedai saya dah lupa. Kat kedai dia ada banyak bubur kalau petang. Orang kelate. Kena la dengan iolss. Haha. Ni baru terasa nak makan. Kalau mengidam nanti macam mana la kan sayang kan? Hiks. Tq Sayang!

Pulut Mangga kesukaan ramai saya. :)

Dan abangku nak sponsor aiskrim!! Saya suka lah kalau ada yang nak sponsor monsor ni. So, time majlis nanti ada aiskrim lah! Aiskrim yang orang jual guna motor tu. Yang anak buah saya selalu sangat beli tiap kali motor aiskrim lalu depan rumah. Sanggup tunggu pakcik tu pusing balik walaupun pakcik tu memang dah tak pusing sebab dia lalu jalan lain. Haha. Kanak-kanak kesayangan nih!! Nanti kalau aiskrim ada time majlis rasanya orang lain takde nya melainkan anak-anak buah saya. Haha. Semoga semua berjalan dengan lancar. Amin.

Till then. Assalamualaikum.

Sincerely,
Si cantik manis disukai ramai.

No comments:

Post a Comment